Köpvillkor

OMFATTNING
Dessa villkor gäller för alla köp och leverans av vara/varor som handlas på Brothers onlinebutik.

Villkoren kan komma att ändras utan förvarning och därför rekommenderar vi alltid kunden att ta del av köpvillkoren innan varje köp.

BESTÄLLNINGAR
När du har lagt din beställning, mejlar vi dig en orderbekräftelse, under förutsättning att du har försett oss med din e-postadress. Om vi av någon anledning inte kan skicka alla varor i din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en sådan beställning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet för den vara/varorna med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du gjorde din beställning.

Varje beställning måste uppgå till minst totalt 1 SEK (efter avdrag för rabatter).


FRAKTVILLKOR
Du får fri frakt om du handlar över 999 kr annars är fraktavgiften 45 kr. Vi erbjuder även våra kundklubbsmedlemmar fri frakt. För att få fri frakt måste du först LOGGA IN. Vill du bli medlem i Brothers kundklubb blir du det här BLI MEDLEM.

Returfrakt är 45 kronor. I priserna, angivna i SEK, ingår moms med 25 %, exlusive fraktavgift. Beställningar kan endast göras av personer över 18 år, som inte står under förmyndarskap och som är bosatta i Sverige. Notera att dessa villkor endast gäller för köp i Sverige från brothers.se.


LEVERANSER
Vi levererar bara inom Sverige från brothers.se. Vi levererar via Postnords ombud.

Vår målsättning är att kunden skall få leverans inom 2 - 4 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka vi inte råder över. Under en reaperiod eller ett erbjudande beräknar vi t ex en leveranstid på ca 5-7 arbetsdagar.

Brothers tillämpar inte delleveranser. När din order genomförs debiteras beloppet för de varor som skickas. När varorna lämnat vårt lager får du ett kvitto till dig via e-mail. På detta kvitto finns ditt försändelse id för att söka efter ditt paket på Postnords hemsida. När ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe aviseras du via sms. Om du inte angett ditt mobilnummer kommer du aviseras via post. Du kan även använda ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut ditt paket. Enligt Postnords regler är det endast du som står som mottagare som kan hämta ut paketet. Om du är ombud och ska avhämta ett paket för någon annans räkning krävs att du även visar dennes legitimation. 

Notera att det kan förekomma felprismärkning på prislappen på plagg som kommer med din leverans. Priset som du köpte varan för vid köptillfället som även är priset på ditt kvitto är det som gäller för köpet och för retur.


BETALNING

Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer normalt önskat betalningsalternativ efter det att du har slutfört ditt köp. 

Betalningsalternativ
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är:
• Faktura 
• Kortbetalning
• Kontokredit
• Direktbetalning via bank

Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift.

Kontakta Klarna
Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen, har du frågor gällande betalningen bör du i första hand kontakta Klarna
Klicka här för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
Notera att för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e part cookies. Om så inte är fallet måste inställningarna uppdateras.

www.klarna.se


OUTHÄMTAT PAKET
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar i butiken eller hos Postnords ombud ifrån det datumet som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Sedan skickas det tillbaka till vårt lager.

För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Brothers rätten att debitera kunden 175 kr för expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader.

ÅNGERRÄTT
Du som kund har i enlighet med Distans - och hemförsäljningslagen ångerrätt i 14 dagar vid köp på Internet. Hos oss på Brothers har du full retur- och bytesrätt, s k öppet köp, i tre veckor från den dag du mottagit varan/varorna, dvs från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta på utlämningsstället. Du kan även returnera eller byta köp av nedsatta varor. Dina varor ska vara oanvända och i samma skick som du fick varan i med alla etiketter på. Läs i nästa stycke om hur du returnerar en vara.

RETUR OCH REKLAMATION

21 dagars öppet köp i vår webbshop
I vår webbshop har vi 21 dagars öppet köp som börjar gälla från det att kunden mottagit leveransen. Dvs från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta.

Du kan välja att returnera på 2 sätt:
1. Antingen besöker du en butik med din vara och det kvitto du fick via mail när du genomförde ditt köp. Då betalar du inga avgifter för din retur och kan även byta din vara till något annat. Kvittot på beställningen skickas via e-mail till kunden i samband med att beställda varor är skickade och betalningen fullgörs. Detta kvitto ska tas med om du väljer att returnera i butik. Följesedeln som följer med i paketet gäller alltså inte som kvitto.

Har du betalat med faktura får du kontanter i butiken och måste betala fakturan från Klarna inom 14 dagar. Våra butiker har ingen koppling till Klarnas system.

2. Skicka tillbaka din retur till vårt lager. Då är returfrakten 45 kr. I ditt paket finns en följesedel, returfraktsedel samt en retursedel som ska användas vid retur och reklamation. På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Den förbetalda returfraktsedeln fästs på utsidan av ditt paket och lämnas sedan in hos närmaste postombud. Vid reklamation till vårt lager ber vi er att kontakta kundservice för att få bästa service på ärendet. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation.

Återbetalning/justering av retur sker så snart returen är mottagen och blivit registrerad. Har du betalat med kort sätts pengarna för returen tillbaka in på kortet.
Betalar du med faktura justeras beloppet för returen och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift och returavgift.
Du kan logga in på Mitt Klarna och förlänga fakturans betaltid med 10 dagar för att returen ska hinna registreras, alternativt kontakta Klarnas kundservice för att få hjälp med detta på 08-120 120 10.


GARANTI
Vi följer lagstadgade garantiregler vid fel på varor. Vid fel på vara ombeds kunden att omedelbart reklamera uppenbara material- eller produktionsfel på levererade varor till Brothers – detta gäller även transportskador.

SÄKERHET
För alla korttransaktioner tillämpas SSL (Secure Socket Layer). Transaktionerna är krypterade. Vi kontrollerar alltid kortets giltighet och att det finns täckning på köpesumma. Brothers förbehåller sig rätten att neka kortköp.

PERSONUPPGIFTER

COOKIES
Notera att vi använder cookies för funktionalitet i kassastegen och för att samla in besöksstatistik. Så för att kunna lägga en order behöver den webbläsare du använder vara inställd för att tillåta tillfälliga cookies och 3:e part cookies. Om så inte är fallet måste inställningarna uppdateras. Läs mer om cookies här.

PERSONUPPGIFTER OCH MARKNADSFÖRING
Brothers & Sisters AB värnar om din integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är Brothers & Sisters AB målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd.

Brothers & Sisters AB, Adress, är personuppgiftsansvarig för behandling-en av de personuppgifter som du som kund lämnar till Brothers & Sisters AB. Genom godkännande av dessa Köpvillkor samtycker du som kund till Brothers & Sisters AB behandling av personuppgifter enligt denna punkt.

Brothers & Sisters AB behandlar dels uppgifter som du som kund själv lämnar till Brothers & Sisters AB, t.ex. kontaktinformation och personnummer, samt uppgifter som Brothers & Sisters AB eller dess samarbetspartners samlar in från annat håll, t.ex. adressuppgifter och uppdaterad kontaktinformation samt köphistorik som registreras i samband med dina köp. I samband med ditt köp kontrollerar vi dina uppgifter mot folkbokföringsregistret.

Brothers & Sisters AB kommer att behandla de personuppgifter som du som kund lämnar till Brothers & Sisters AB för att administrera din beställning och din leverans av varor. Dina personuppgifter kan även komma att användas för identifikation, administration, statistikändamål samt för direktmarknadsföring (i enlighet med vår sekretesspolicy).

Brothers & Sisters AB behandling kan även innebära samkörning, både inom och utom EU, med andra register och att dina personuppgifter överförs till andra bolag inom Brothers & Sisters AB koncernen. Personuppgifter överförs även till våra samarbetspartners i syfte att administrera och underlätta ditt köp, såsom transportbolag och Klarna AB.

Du som kund har enligt personuppgiftslagen rätt att en gång per kalenderår gratis begära information om de personuppgifter som behandlas om dig som kund hos Brothers & Sisters AB, oavsett hur de samlats in. Om du vill ha sådan information, ska en undertecknad begäran lämnas till Brothers & Sisters AB. Begäran ska göras skriftligen och kan inte skickas med e-post. Om personuppgifter behandlas i strid med personuppgiftslagen har du som kund rätt att begära att uppgifterna rättas, blockeras eller raderas. 

RESERVATIONER
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Vi på Brothers följer alltid nämndens rekommendationer.

FORCE MAJEURE
Under force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än två månader har kunden såväl som vi, Brothers, rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer.

BOLAGSINFORMATION
Brothers & Sisters AB
Drottninggatan 33, 10323 Stockholm

Momsregistreringsnummer: SE556513682601